Alerts
Data: 03.11.2025Zawieszenie biegu terminów załatwiania spraw przez wojewodów
Informujemy, że w okresie do dnia 4 marca 2026 r. bieg terminów na załatwienie spraw dotyczących:
udzielenia cudzoziemcowi:
- zezwolenia na pobyt czasowy,
- zezwolenia na pobyt stały,
- zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
zmiany:
- zezwolenia na pobyt czasowy i pracę,
- zezwolenia na pobyt czasowy w celu wykonywania pracy w zawodzie wymagającym wysokich kwalifikacji,
cofnięcia cudzoziemcowi:
read more... o: Zawieszenie biegu terminów załatwiania spraw przez wojewodówData: 27.10.2025Ostrzeżenie dotyczące fałszywej korespondencji
W związku z otrzymywaniem przez klientów Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców wiadomości, wrzucanych do skrzynek, na listy zawierających prośbę o kontakt telefoniczny w sprawach prowadzonych przez Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców, uprzejmie informujemy, że nie jest to działanie Wydziału Spraw Cudzoziemców Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
read more... o: Ostrzeżenie dotyczące fałszywej korespondencjiData: 22.10.202510 listopada br. Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku i Delegatura w Słupsku będą nieczynne
Zgodnie z zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów , 10 listopada 2025 r. będzie dla członków korpusu służby cywilnej dniem wolnym od pracy (w zamian za Wszystkich Świętych, przypadające w sobotę - 1 listopada br.). Urząd wojewódzki w Gdańsku i delegatura w Słupsku będą więc nieczynne. Naszych klientów prosimy o uwzględnienie tego faktu podczas planowania wizyt w urzędzie.
read more... o: 10 listopada br. Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku i Delegatura w Słupsku będą nieczynneData: 26.08.2025Jeśli jesteś umówiony na określoną godzinę przyjdź do Urzędu nie wcześniej niż 15 min. przed wyznaczonym czasem.
Jeśli przychodzisz bez rezerwacji i pobierasz bilet, pamiętaj, że obsługa klientów jest nie tylko w godzinach porannych. Bilet, np. celem uzupełnienia dokumentacji, uzyskania informacji pobierzesz w każdym czasie w godzinach obsługi klienta.
Dostosowanie się do powyższych zasad pozwoli każdemu klientowi uniknąć niepotrzebnego oczekiwania oraz zwiększania komfortu obsługi petenta.
read more... o: Jeśli jesteś umówiony na określoną godzinę przyjdź do Urzędu nie wcześniej niż 15 min. przed wyznaczonym czasem.Data: 25.08.2025Pełnomocnik/pośrednik w sprawie postępowania legalizującego pobyt
W wyniku docierających sygnałów o nieuczciwych praktykach stosowanych przez pośredników – pomyśl, zanim skorzystasz z pomocy pełnomocnika w postępowaniach legalizujących pobyt cudzoziemca.
read more... o: Pełnomocnik/pośrednik w sprawie postępowania legalizującego pobytMost popular forms to download
- Temporary residence permit - application form (forms for proceedings started after April 27, 2019)
- Annex no 1 to the application for temporary residence permit
- Work permit application form
Most popular articles
The Case Management Module is an online service launched by the Office for Foreigners.
The portal allows, among other things, to submit an application for a residence permit, fill out forms using an intuitive wizard, properly prepare documents, and obtain information about migration procedures. The website is available in seven language versions.
Fill out applications online in MOS (temporary and permanent residence)
MOS in 6 steps:
Go to mos.cudzoziemcy.gov.pl and create an account
Read the information and the list of most common mistakes
Watch the instructional video prepared by the Office for Foreigners
Fill out the application
Print the form and sign it
Send the application and other required documents by post or bring them in person to a scheduled appointment
If you have a PESEL UKR, from 01.04.2023 you must send the application only by post!
Handle matters faster
Help us shorten the processing time
-
Fill out the application in MOS and then print it. You will be sure the application is correctly completed.
-
Submit additional documents only after receiving a summons or other official letter, and do it in one action (either in person at the office or by mail).
-
Do not submit documents that were not requested in the summons.
-
Do not submit the same documents multiple times.
-
Do not send repeated letters requesting to speed up the process.
-
Remember, the lack of updates in the Client Portal does not mean that the documents were not received by the Office.
-
Do not send letters or emails asking for confirmation of the receipt of your submitted documentation.
Following the above recommendations will help the Office process your case more efficiently, and your case will be resolved faster than before.