Komunikaty
Data: 03.11.2025Zawieszenie biegu terminów załatwiania spraw przez wojewodów
Informujemy, że w okresie do dnia 4 marca 2026 r. bieg terminów na załatwienie spraw dotyczących:
udzielenia cudzoziemcowi:
- zezwolenia na pobyt czasowy,
- zezwolenia na pobyt stały,
- zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,
zmiany:
- zezwolenia na pobyt czasowy i pracę,
- zezwolenia na pobyt czasowy w celu wykonywania pracy w zawodzie wymagającym wysokich kwalifikacji,
cofnięcia cudzoziemcowi:
czytaj dalej... o: Zawieszenie biegu terminów załatwiania spraw przez wojewodówData: 27.10.2025Ostrzeżenie dotyczące fałszywej korespondencji
W związku z otrzymywaniem przez klientów Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców wiadomości, wrzucanych do skrzynek, na listy zawierających prośbę o kontakt telefoniczny w sprawach prowadzonych przez Oddziału ds. Legalizacji Pobytu Cudzoziemców, uprzejmie informujemy, że nie jest to działanie Wydziału Spraw Cudzoziemców Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku.
czytaj dalej... o: Ostrzeżenie dotyczące fałszywej korespondencjiData: 22.10.202510 listopada br. Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku i Delegatura w Słupsku będą nieczynne
Zgodnie z zarządzeniem Prezesa Rady Ministrów , 10 listopada 2025 r. będzie dla członków korpusu służby cywilnej dniem wolnym od pracy (w zamian za Wszystkich Świętych, przypadające w sobotę - 1 listopada br.). Urząd wojewódzki w Gdańsku i delegatura w Słupsku będą więc nieczynne. Naszych klientów prosimy o uwzględnienie tego faktu podczas planowania wizyt w urzędzie.
czytaj dalej... o: 10 listopada br. Pomorski Urząd Wojewódzki w Gdańsku i Delegatura w Słupsku będą nieczynneData: 26.08.2025Jeśli jesteś umówiony na określoną godzinę przyjdź do Urzędu nie wcześniej niż 15 min. przed wyznaczonym czasem.
Jeśli przychodzisz bez rezerwacji i pobierasz bilet, pamiętaj, że obsługa klientów jest nie tylko w godzinach porannych. Bilet, np. celem uzupełnienia dokumentacji, uzyskania informacji pobierzesz w każdym czasie w godzinach obsługi klienta.
Dostosowanie się do powyższych zasad pozwoli każdemu klientowi uniknąć niepotrzebnego oczekiwania oraz zwiększania komfortu obsługi petenta.
czytaj dalej... o: Jeśli jesteś umówiony na określoną godzinę przyjdź do Urzędu nie wcześniej niż 15 min. przed wyznaczonym czasem.Data: 25.08.2025Pełnomocnik/pośrednik w sprawie postępowania legalizującego pobyt
W wyniku docierających sygnałów o nieuczciwych praktykach stosowanych przez pośredników – pomyśl, zanim skorzystasz z pomocy pełnomocnika w postępowaniach legalizujących pobyt cudzoziemca.
czytaj dalej... o: Pełnomocnik/pośrednik w sprawie postępowania legalizującego pobytNajpopularniejsze formularze do pobrania
- Wniosek - zezwolenie na pobyt czasowy (formularz obowiązujący od 27 kwietnia 2019 roku)
- Załącznik nr 1 do wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt czasowy i pracę
- Wniosek o zezwolenie na pracę
Najpopularniejsze artykuły
Moduł Obsługi Spraw to serwis internetowy uruchomiony przez Urząd do Spraw Cudzoziemców.
Portal umożliwia m.in. przesłanie wniosku o udzielenie zezwolenia na pobyt, wypełnienie formularzy w intuicyjnym kreatorze, poprawne przygotowanie dokumentów oraz uzyskanie informacji na temat procedur migracyjnych. Strona jest dostępna w siedmiu wersjach językowych.
Wypełniaj wnioski online w MOS (pobyt czasowy i pobyt stały) MOS w 6 krokach:
Wejdź na stronę mos.cudzoziemcy.gov.pl i utwórz konto
Zapoznaj się z informacjami oraz listą najczęściej popełnianych błędów
Obejrzyj film instruktażowy przygotowany przez UDSC
Wypełnij wniosek
Wydrukuj formularz i go podpisz
Wniosek i inne wymagane dokumenty wyślij pocztą lub dostarcz osobiście na umówioną wizytę
Jeżeli masz PESEL UKR, wniosek od 01.04.2023 r. wysyłaj tylko pocztą!
Załatwiaj sprawy szybciej
Pomóż nam skrócić czas obsługi
-
Wypełnij wniosek w MOS, a następnie go wydrukuj. Będziesz miał pewność, że wniosek jest prawidłowo wypełniony.
-
Uzupełniaj dokumenty wyłącznie po otrzymaniu wezwania lub innego pisma z urzędu i zrób to w jednej czynności (osobiste stawiennictwo w urzędzie lub nadesłanie pocztą).
-
Nie uzupełniaj dokumentów, które nie zostały wskazane w wezwaniu.
-
Nie uzupełniaj kilkukrotnie tych samych dokumentów.
-
Nie powielaj pism z prośbą o przyspieszenie zakończenia postępowania.
-
Pamiętaj, że brak aktualizacji na Portalu Klienta nie oznacza, że uzupełnione dokumenty nie wpłynęły do Urzędu.
-
Nie wysyłaj pism, e-maili z prośbą o potwierdzenie wpływu uzupełnianej dokumentacji.
Zastosowanie się do powyższego usprawni procedowanie spraw przez Urząd a Twoja sprawa zostanie załatwiona w krótszym czasie.